Kapłan
Kapłani są wysłannikami swych bóstw na ziemi. Mają przekazywać swą wiedzę i nauczać innych ludzi oraz nawracać niewiernych. Kapłani posiadają swą magię i używają jej do wszelakich celów, jak chociażby uzdrawianie. Kapłani nie stronią od walki, wręcz przeciwnie, często można ich spotkać wśród poszukiwaczy przygód w całym Faerunie, służących swymi potężnymi zaklęciami.
Zalety:
Odpędzanie nieumarłych, rzucanie czarów. (poziom postaci/ilość znanych zaklęć na danym poziomie czarów) 1 2 3 4 5 6 7 1 1 0 0 0 0 0 0 2 2 0 0 0 0 0 0 3 2 1 0 0 0 0 0 4 3 2 0 0 0 0 0 5 3 2 1 0 0 0 0 6 3 3 2 0 0 0 0 7 4 3 2 1 0 0 0 8 4 3 3 2 0 0 0 9 4 4 3 2 1 0 0 10 5 4 4 3 2 1 0 11 5 4 4 3 2 1 0 12 5 4 4 3 3 2 0 13 5 5 4 4 3 2 1 14 5 5 4 4 3 3 2 15 5 5 5 4 4 3 2 16 5 5 5 4 4 3 3 17 5 5 5 5 4 4 3 18 5 5 5 5 4 4 3 19 5 5 5 5 5 4 4 20 5 5 5 5 5 4 4 21 6 5 5 5 5 5 4 22 6 5 5 5 5 5 4 23 6 6 5 5 5 5 5 24 6 6 5 5 5 5 5 25 6 6 6 5 5 5 5
Wady:
Nie może używać broni siecznej lub kłującej.
Kapłan Talosa
Talosanie, czyli kapłani Boga Talosa, zostali obdarzeni przez niego specjalnymi właściwościami magicznymi opierającymi się na elektryczności. Talos, bowiem jest bogiem błyskawic i burz oraz zniszczenia i buntu. Jego kapłani głoszą, że niezadowolony, gotów jest zesłać zniszczenie na całą ziemię.
Zalety:
1. Raz dziennie na 5 poziomów (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) może rzucać "Błyskawicę" 2. Raz dziennie na 10 poziomów (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) może rzucać "Burzową tarczę" (BURZOWA TARCZA: czar ten działa przez 1 post na poziom kapłana. Chroni go przed błyskawicami, ogniem, zimnem i normalnymi pociskami)
Wady:
Brak
Kapłan Helma
Helm – Bóg Strażników i Obrońców. Jego kapłani postępują szlachetnie i rozsądnie. Są podobni do paladynów, gdyż również starają się pomagać niewinnym i pokrzywdzonym.
Zalety:
1. Raz dziennie na 5 poziomów (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem)może użyć "Prawdziwego widzenia" 2. Raz dziennie na 10 poziomów (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem)może rzucić "Przeszywający Miecz" (PRZESZYWAJĄCY MIECZ: czar ten tworzy w dłoni postaci miecz, którego nie można wyrzucić ani odłożyć. Miecz jest traktowany jako magiczna broń. Zadaje lekkie obrażenia.Działa przez 1 post na poziom.
Wady:
Brak
Kapłan Lathandera
Lathandera – bóg odrodzenia, twórczości i młodości. Posiada wiele miejsc kultu usytuowanych w wielu miejscach i zakątkach Faerunu. Jego kapłani ukierunkowani są na walkę z nieumarlymi i posiadają specjalne umiejętności pozwalające skutecznie im przeciwdziałać.
Zalety:
1. Raz dziennie na 5 poziomów (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) może rzucić "Unieruchomienie nieumarłych" 2. Raz dziennie na 10 poziomów (zaczynając od pierwszego z jednym użyciem) może użyć "Daru Lathandera" (DAR LATHANDERA: czar ten działa przez 1 post na poziom kapłana. Daje mu +1 do siły.
Wady:
Brak
|